2008-06-12

Veckolång demonstration mot FRA - Del 2

Mitt protesterande har lett till åtminstone en artikel i en av lokaltidningarna. Idag fortsätter arbetet. Tyvärr centreras ju dessa artiklar ofta runt person och inte runt sakfrågan. På ett sätt är det nog enklare att väcka media i mindre städer som Östersund, eftersom det förhåller sig på det sättet. Lokal förankring toppar heta politiska frågor vilken dag som helst.

I övrigt har jag fått mycket positiv återkoppling, både från bloggosfären och på gatan. En snubbe som jag mötte:

- Det borde finnas fler som du på gatorna.
- Häng med då, varje dag mellan 12-13 här på stan
- Du vet jag jobbar...
- Typiskt... Men lördag då?
- Jag har jourhelg...
- Typiskt...

Idag ska jag prata med lokalradion och den andra lokaltidningen. Förhoppningsvis var det någon av dem som ringde och väckte mig 6.27 i morse. Uppdatering: Jag blev ombedd att notera att även min älskade flickvän blev väckt. Även om det blir tajt om tid att bara ha helgen kvar för att protestera, så räcker det ju om det blir en massiv inkorg full i protestpost på måndag.

UPPDATERING 2: Nu hörde Sveriges Radio Jämtland av sig och kanske kunde tänka sig att ha med mig i studion. Jag är ju ingen radiopersonlighet, direkt men vi får se vart det leder...

UPPDATERING 3: Nu finns intervjueländet i SR Jämtland ute för allmän lyssning. Jag får trösta mig med att det är för en god sak.

Andra intressanta bloggar om , , , ,

5 kommentarer:

Thomas Tvivlaren sa...

Som Per Hellqvist skrev så förtjänar du medalj. Kämpa på! (Hoppas flickvännen har överseende några dagar till. ;))

Buddy Jesus sa...

Den som lever får se. Det är snart dags att gå ner på stan nu, det ska bli intressant att se om någon uppmärksammat artikeln och vad de i så fall har att säga om det.

Anonym sa...

6.25, hun.

6.25

Markus "LAKE" Berglund sa...

Bra jobbat! jag är inte heller världens mest mediavana radiopersonlighet, men vi får alla göra vad vi kan!

Jag var med i P1 om FRA för någon vecka sedan.

Keep it up!

Tomas_Timelock sa...

Aktivismvideo på YouTube och VEOH!

http://www.youtube.com/watch?v=0pAYZmMD-TE

http://www.veoh.com/videos/v14194515jHjr7SYt

http://www.stoppafralagen.nu/

/tomas