2008-12-13

Luciaskidåkning

Det är något visst med att kliva upp innan solen går upp, hålla på att baxna när jag ser att termometern står på -20 grader, äta frukost, sätta sig i bilen och åka mot fjälltrakterna för lite skidåkning. Obeskrivligt vackert var det när Storsjön låg höljd i dimma och vi åkte ovanför den och njöt av utsikten, samtidigt som solen blygt tittade fram bakom Ovikenfjällen och färgade den klarblå himlen rosaröd och fjälltopparna guldgula. Snön gnistrade och jag önskar att jag hade haft med mig kameran för att kunna föreviga den här otroligt krispiga dagen.

Som dessutom bjöd på bra skidåkning.

Nu sitter jag rödmosig i ansiktet och ska precis kliva bort till bastun och ta en öl och ha det gôtt.

Imorgon är livet över. ;)

3 kommentarer:

Whimsical sa...

guses så poetisk du har blivit på gamla da'r... ;)

Buddy Jesus sa...

tack?

Thomas Tvivlaren sa...

-20 grader är ju lite annat än kring-jäkla-noll... *avis*