2008-12-10

Hål i huvudet

Hela bilvägen in till stan tänkte jag på att jag skulle köpa tvättmedel så att jag kunde tvätta ikväll. Sen var det som bortblåst. Inte ens när A sa att hon hade haft tvättdag igår ringde det en klocka. Det var två saker jag skulle komma ihåg: Mat och tvättmedel. "Mat" är i och för sig något av ett samlingsbegrepp för ganska många saker, men ändå...

Jag har helt enkelt alldeles för många roliga projekt i huvudet som jag går och funderar på. Tänk om jag någon gång kunde leva i nuet, vad skönt det skulle vara.

3 kommentarer:

Anonym sa...

aldrig funderat på att skriva en "inköpslista"? ;)

Buddy Jesus sa...

Jag gjorde det en gång, men glömde den hemma. Helt värdelöst.

Thomas Tvivlaren sa...

Jag känner så väl igen det där. Det är uteslutet att jag går och handlar utan inköpslista som Anna rekommenderade.

I förra veckan skulle jag handla lunch på väg från jobbet till hemmet (ja, det var lunchtid och magen kurrade rejält). När jag låst upp dörren så kom tanken "var är sushin?"... Tja, typ på sushistället som man måste besöka innan den hamnar i en påse som man kan hålla i handen.

Hopplöst fall!