2008-09-23

Sista dygnet

Imorgon flyttar jag till en ny ståplats på gruppboendet. Jag har under de senaste veckorna bott på korttids-boendet där tillfälliga gäster brukar inhysas, men jag har fått ett rum där resten av mina kursare bor. Så det här är i mångt och mycket lugnet innan stormen.

Vi har levt uppe på varandra i flera veckor nu, och det börjar bli lite påfrestande att inte få ha någon tid för sig själv. Så i afton är det jag som stänger in mig och har egentid innan det bär av till det veritabla infernot i det andra huset. Jag hade hellre bott kvar här där jag oftast fått rå mig själv i eget kök, egen tvättstuga och eget tv-rum. Imorgon kväll ska jag flytta alla grejerna och bosätta mig med en hel hög andra människor.

Det blir gruppboende version 2.0 och jag är inte helt övertygad ännu om att jag kommer att gilla förändringen.

I söndags var det bad i sex timmar på storsjöbadet med sonen och S och innan dess "primitiv vecka" med lägerliv och sova i vindskydd. Smekmånaden är över och jag börjar inse att vissa av människorna jag studerar med inte är så underbara som jag först tyckte. Livet händer.

Det är intressant med gruppdynamik och grupp-psykologi.

3 kommentarer:

Malin sa...

Du kan få lite av min gruppboendeförälskelse om du vill, jag kan inte få för många människor runt mig. Som du vet. Så om du tar lite sånt av mig så kanske jag trivs bättre med att bo själv i min lägenhet! ;)

Buddy Jesus sa...

Deal.

Hur ska vi sköta själva överlämnandet?

Malin sa...

Hmm. Jag ska fundera på saken.