2008-09-25

Here we go

Jag känner att det här med studieuppgifter inte är något för mig. Nu ska vi besöka två "ungdomsforum" på nätet för att se hur snacket går, vad som sägs och hur. Analys/Reflektion på det.

På ren jävelskap har jag valt flashback.info och swecan.org. Det kommer i alla fall bli en livlig debatt, för vi har några nymoralistiska frikyrkowannabes i klassen, bland annat en som definierade sig som "mer människa än kön" på första dagen, och kramar träd till vardags. Vi har redan haft några intressanta diskussioner om BDSM-sex, pedofili, nätporr och arboga-FuPet. Hon gillar inte mig. Men lite skoj måste man få ha.

I övrigt var det stenkastning med sonen, S och Carl Pedal igår kväll. Lågvattnet i sjön gjorde att alla stenar som kastades förra gången kunde kastas igen. Det var roligt och lite skrämmande att se hur stora högar av stenar som i och med lågvattnet hade frilagts. Jag räknar med att det var åtminstone 100 i två distinkta högar som kastades förra helgen han var här.

Dagens ordväxling, efter att sonen hittat en ganska stor sten i skogen, på väg hem till middagen:

"- Den här stenen ska jag ta med hem.
- Jaså, varför då då?
- För det är någon som har ritat på den.. här!
- Är det det dom har gjort? Är det inte bara någon typ av lav?
- Näe, den är blöt här, och därför älskar jag den!"


För övrigt är jag the mack-kastar master. 21 studsar. It's nice to be on top. På många sätt.

Och jag har kommit till ett beslut. Det känns ganska skönt. Förut har jag gått och väntat, funderat och känt efter. Nu har jag kommit fram till att det inte är någon idé att gå och vänta på något som kanske, troligtvis, aldrig kommer att inträffa. Livet är för kort och möjligheterna kanske inte dyker upp igen. Så nu kör jag på. Hellre ångra det jag gjort än det jag inte gjorde.

Imorgon ska jag börja på ett nytt jobb och det på ett område som jag verkligen aldrig provat förut. Precis som utbildningen jag nu går, på det hela taget. Det känns spännande och kanske inte helt bekvämt, men farhågor är till för att övervinnas och det ska bli skönt när dagen är över och jag kan analysera mina reaktioner.

Ikväll blir det inlinesåkning eller klättring och imorgon kväll badminton och bastu.

Nu ska jag flytta mina saker till ett annat rum. Jag har fått ett hörnrum, vilket innebär att jag bara behöver att lyssna till när folk har sex och/eller spelar gitarr/tuba/dragspel från ett håll.

Lucky me.

Inga kommentarer: