2006-11-01

Gamla idéer...

.. nya användningsområden.

Det är inte bara retoriken som låter likadan, det finns fler likheter än så. Inte för att det är så nytt, men efter att ha sett Leni Riefenstahls Viljans Triumf kände jag att jag ville dela med mig av ironin. Ett av fotona är från partidagarna i Nürnberg, ett annat ifrån platsen där World Trade Center brukade stå, numera byggplats för Freedom Tower.



Jag vet inte om man kommer att kunna äta Freedom Fries eller Freedom Hotdogs där när det står färdigt, men låt oss hoppas.

För övrigt förstår jag inte vad som är så kontroversiellt med Viljans Triumf. Efter att ha tittat på den känner jag varken lust att höra marschmusik eller några spasmodiska ryckningar i högerarmen. Även min motvilja gällande avkapade tangorabatter är oförändrad. Fast det var roligt att se tyskar som såg ut som Eva Rydberg med fejkmustasch i en pjäs med Nils Poppe.

Kanske är man immun eftersom allt på TV är samma gamla smörja i ny förpackning?

Inga kommentarer: