2009-02-18

Life is good

Imorse var det tjugoåtta minusgrader och liftarna förblev stängda hela dagen. Istället har vi varit ute på lavinjakt och pulsat i djupsnö.

Jag har kommit fram till en suverän affärsidé och så fort jag kommer hem ska jag sätta igång med den. Igår var det mycket sång, skratt och trivsamheter här uppe i ödemarken. Någon har varit förutseende nog att ta med sig Guitar Hero och Singstar och vi sjöng och bankade på den där stackars plasttrumman långt in på sena natten.

I afton blir det filmredigering och ljudpålägg, det är tur att jag åker fet lastbil både hit och till jämtland så jag kan ta med mig datorn. Nu sitter jag och surfar på ett lånat NMT-modem så att jag ska kunna kolla mailen och stämma av med mina uppdragsgivare hur när och var filmen skall levereras.

Jag trivs som fan här på fjällstationen och de som säsongar här är riktigt sköna typer. Hade det inte varit en massa som måste styras upp så skulle jag gärna stanna kvar här ett tag till. Det är något speciellt med att vara vid vägs ände.



Fridfullt.

Inga kommentarer: