2009-02-13

Lagom till 14 februari

Igår fick vi ett ryck och åkte till Åre. Allt var egentligen en tur med bilen för att ladda upp ett något trött (eller vad fan, heldött) batteri, men färden blev längre än planerat. Väl framme kom vi överens om att det nog skulle bli lite ågren imorgon om vi inte gjorde något när vi ändå var där, så sagt och gjort roamade jag, P och T gatorna efter förfester. Förfest var dilemma ett.

Seriöst, det är mycket lösaktigt folk i Åre den här tiden på året, så det tog oss ungefär 10 minuter och ungefär en kvarts övertalning (där tjejerna övertalade oss alltså, inte tvärtom) innan vi lät oss bjudas in.

Dilemma två var att vi ju inte hade tagit med oss något att dricka. Även detta var ett kortlivat problem. Hellre redlös än rådlös började så T (vars bil det var vi kommit i) att hinka i sig några kalla brewskies som någon av tjejerna bjuppade på. Då P saknar körkort fann jag mig helt plötsligt promotad (eller degraderad) till chaufför.

Vi hade träffat helt rätt människor ute på stan, det stod helt klart. Förfesten bestod av två killar förutom oss tre, samt tolv tjejer. Jag började konversera med en dam, vi kan kalla henne M. Detta mest för att hennes namn börjar på det. Vackert klingande skratt, underbar humor och snärtigt intellekt. Som bonus var hon väldigt trevlig att vila ögonen på. Jag vågar påstå att vi fann varandra direkt.

Vi hamnade till slut på Werséns, där Petter höll hov och vände plattor. Vi lyckades hålla vimmelfotografen på avstånd eftersom jag är fåfäng nog att inte vilja synas bredvid en vacker flicka i mina halvsunkiga kläder. Vi hade ju inga direkta gå-ut-planer när vi satte oss i bilen och därför såg jag ut därefter. Jag tror heller inte att det var mig de ville fotografera i första hand..

På det hela taget en mycket trevlig kväll, att det blev lite senare än planerat var bara ... intressant.

Idag har det varit skidåkning för hela slanten. Inga brutna ben trots dagen. Imorgon bär det av till nordligare breddgrader.

Inga kommentarer: