2009-01-25

Internetpaus

En dryg vecka till fjälls gör underverk för själen. Visst, det har inte varit det bästa vädret, torsdagen var enda dagen då vi hade solsken. Men att få komma bort från gruppboendet och bo med människor som jag verkligen trivs med är jävligt skönt och precis vad jag behövde. Sju dagars skidåkning har varit påfrestande för kroppen, speciellt de två sista dagarnas puderåkning känns i benen, men även magen och bröstmuskulaturen har fått sig en omgång. Men jösses vad roligt det har varit, trots långa dagar och trist sporadisk kvällsteori.

Förra torsdagen (eller onsdagen?) blev jag så trött på mig själv och hur jag satt vid burken hela kvällarna. Jag fick förvisso mycket gjort, men att surfa runt på en massa sajter och bloggar och kolla om "det kommit något nytt" hela tiden gjorde att jag fick nog och slog igen datorn. Nu, en och en halv vecka senare känner jag att det var ett beslut som gjorde gott.

Jag har kunnat släppa saker och uppdrag som jag gått och ältat runt en massa, jag har fått struktur på min tillvaro och gjort upp en plan för hur jag ska gå vidare. Jag har återtagit kontrollen.

Det känns för jävla bra.

Inga kommentarer: