2009-01-13

Den dära Eee PC är ju bara för gullig

Nu sitter jag här med en sprillans ny Asus Eee PC 900 och gosar lite. Jag har blivit lite kär i den redan, jag gillar att det går att surfa precis var som helst med en 3G-dongel och även om tangenterna är lite för små för att skriva några längre noveller på så funkar det förvånansvärt väl ändå. Det är tur att jag inte har några gigantiska grovarbetarfingrar.

Den lille gynnaren verkar även vara brudmagnetisk av någon underlig anledning. Men jag klagar inte.

Jag har förtjänstfullt kunnat koppla in min externa 22" 1680x1050-skärm och köra dubbelskärm på den, den hittade både det externa tangentbordet, musen och den externa terabyte-disken utan gnissel. Med allt det inkopplat blir den dessutom nästan som en riktig dator, om än lite low-end. Filmer i HD-kvalitet är bara att glömma, men på den lilla skärmen räcker det gott med Standard Definition. Med mina svindyra hörlurar som sett bättre dagar blir det förvånansvärt njutbart att se på film. De inbyggda högtalarna är av förklarliga skäl inte något att hurra för.

När jag bara får in en fullversion av Ubuntu notebook remix kommer den att bli väldigt väldigt trevlig. Synd bara att den inte är min. We wants it.. needs it!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Thomas Tvivlaren sa...

Brudmagnet? Min rumpa! Det kan ju också vara så att medelåldern på de ställen jag på sistone huserat varit extremt hög... Sedan kan det ju tänkas att det är du som är brudmagnetisk och att den lille (Eeeda) egentligen bara är en förevändning? :)