2008-10-17

Me, Myself and I

Ikväll har jag tagit time out. Ikväll är det jag som umgås med mig själv, lite lugnt tillbakalutat och med en god bok. Vilken det blir vet jag inte riktigt, jag vet bara att jag ska njuta av en välförtjänt afton av lugn och tystnad, trots attack-dvärgpudlarna som är på besök på nedervåningen. Moderskapet har bjudit hem några av sina vänner, vilket innebär goda mackor, rabarberpaj och vaniljsås, samt ett styck bullrigt skratt från den medhavda mannen.

Eller vad fan, går det en bra film på tv så är inte jag den som är den. Då slänger jag boken åt helvete och låter mig underhållas.

Idag har jag försökt hålla ordning på sextio gymnasiekids under en team-building-/tävlingsbana och det var som tur är lättare än jag hade trott. Tur att jag har övat på min stöd-mage så att min röst hördes över allt surr som uppstod med jämna mellanrum. Det har sina fördelar att ha ett förflutet som fotbollsmålvakt med uppgift att höras över hela planen.

Så nu sitter jag här, solo en fredagskväll. Och det är gött.

Inga kommentarer: