2008-10-02

Fare thee well

Sista dagen innan avfärd mot västkusten. Jag har sett på film idag. Bara. Den trettiominuter långa redovisningen av vårt förhatliga grupparbete gills inte. A Scanner Darkly, Fast Food Nation, Aliens Special Edition och Örnnästet. Det är min dag i nedkokad form.

Det suger att vara förkyld. S var söt och köpte med sig Strepsils, Otrivin Menthol, Kan Jang och Vicks blå. Hon tror på det där med förkylningsprodukter. Hade hon bara köpt en enda till skulle hon fått en pocketbok av Christer Fuglesang på köpet. Vad är det för jävla kampanj egentligen? Köp förkylningsprodukter, få en bok om rymden. Förklara gärna sambandet för mig.

Nog för att Otrivin Menthol gav samma känsla som jag tror att snortning av kokain skulle kunna göra, för jävlar vad det rensade upp. En squirt i vardera näsborren och jag andades lättare än en tyngdlyftare strax efter en djup inandning av ammoniak. Och det sved som fan.

Imorgon bär det av till Rättvik, det ska tydligen vara någon form av marknad där i helgen. Sen blir det tre veckor på västkusten. Jag packar tidigt imorgon. Idag är jag sjuk. Bara.

Och det var länge sedan jag skrattade som jag skrattade idag. Det är inte bra att vara förkyld och hosta så att bröstbenet håller på att vränga sig i tre dygn, för att sedan skratta sig halvt fördärvad i närmare en kvart. Tänk var lite timing och en Kåldolmar & Kalsipper-referens kan göra för en dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är fan det jag alltid har sagt, men ingen har lyssnat. Kåldolmar och Kalsipper är bäst!

Anonym sa...

otrivin is the shit. hade du frågat mig om råd hade jag kunnat berätta det för dig...

Buddy Jesus sa...

anonym: Ja, världen har äntligen lyssnat på dig. :)

anna: Jo, du brukar ju vara en auktoritet på de där grejerna. Du får helt enkelt bli min sakkunniga resurs gällande apotekets sortiment... Men det är ju bara menthol-grejen som är nåt att ha, de andra varianterna är ju som sodavatten för en alkis.