2008-05-17

Lisa Lindal & the Luminol - Dust in the corner of my heart

Jag satt och letade efter foto som gjorts med en Depth of Field-adapter på en Canon HV20-videokamera när jag kom över den här låten. Den satte sig rätt bra på hjärnan, så jag är väl skyldig att hylla den på ett eller annat sätt efter att jag nynnat på den i några dagar i sträck. Så här är den, Dust in the corner of my heart med Lisa Lindal & the Luminol:



Jag är förvisso allätare av musik, alltifrån Sigur Rós via Frontline Assembly till Iron Maiden vidare mot Tottas Bluesband till Chess, men fastnar sällan för sådan här musik.

The sun looks black from where I stand and the clouds are making war


För att citera Strul: 'Lucka' sitter stenhårt!'

Det här påminner mig om när jag var tvungen att gå och köpa den gamle pianodräparen Robert Miles hit One & One bara för att lyssna slut på den och få den ur huvudet. Men en hel del mer angenämt.

Andra bloggar om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

mums...

F