2009-07-18

Vad är det för fel på folk?

Alltså, ibland blir man ju så bestört när man läser saker så man bara baxnar. En av de sakerna är att Anders "Engla-mördaren" Eklund har gått och skaffat flickvän. Det finns tydligen ingen hejd på förvirrade ska-ta-hand-om-den-stackaren-han-är-bara-missförstådd-prospects därute i världen. Vad är det med folk? Hur fan är man funtad? Nog för att det finns tillräckligt med dumma jävlar som hela tiden hittar på ursäkter för de människor de är kära i, "han slår mig för att han är rädd", "han är egentligen jättekär, men han har aldrig kommit hit till mig, för han vågar inte", "hon är otrogen för att hon är trasig inombords". Listan på dåliga ursäkter kan göras jävligt lång. Och historien verkar upprepa sig gång på gång. På gång.

Och nu är det alltså Anders Eklund som säkert får mängder med beundrarbrev i fängelset från hjärndöda barmhärtiga samariter som tycker att han verkar sympatisk och bara behöver lite kärlek, som skaffat flickvän. Och visst, han behöver säkert kärlek, men först och främst behöver han psykologhjälp.

Frågan är bara vad det är som drar en viss typ av människor till psykiska vrak. Men det är en annan bloggpost.

Förlåta och gå vidare är väl en bra sak, i och för sig. Vad jag inte riktigt kan förstå är hur man kan bortse från alla signaler om att allt inte är riktigt som det ska vara. Jag skrev för ett tag sedan en bloggpost om filmen He's just not that into you. Där är det ändå förhållandevis normala män och kvinnor som håller på, men i det här fallet?

Alltså, om en snubbe som säger sig vara intresserad aldrig har lagt två strån i kors eller fem spänn för att träffas, då är det väl rätt uppenbart att han (eller hon) inte har några större känslor att tala på. Men om han eller hon sitter inspärrad för barnamord, då kanske det inte är lika enkelt, eftersom han eller hon är fysiskt förhindrad att ta sig någonstans. Fel. Det är enklare, men av en helt annan anledning. Snubbar som har begått barnamord är helt enkelt bad news.

Så sluta upp nu och hitta på ursäkter för totala stolpskott. Det måste väl finnas någon bättre än Anders Eklund att lägga sin kärlek på?

2 kommentarer:

Joshua_Tree sa...

Fast nu visade det väl sig att den där bruden inte var Eklunds flickvän, utan att de bara påstått det för att "lura" systemet och göra det lättare att hålla kontakt. Om jag tolkade uppgifterna rätt.

Eller så kunde man väl bara konstatera att kaka söker maka och att lika barn leka bäst, dvs, idioter dras till varandra. ;)

Buddy Jesus sa...

Jag brydde mig tillräckligt för att blogga, men inte för att uppdatera mig, helt enkelt. ;)

Och det sistnämnda stämmer nog alltför väl.