2009-03-01

Blow me, DN

DN menar att FRA-demonstrationer och folkligt uppror i somras bara var en skickligt iscensatt kupp av någon ännu ej nämnd PR-byrå, en chimär som skulle ge intryck av ett folkligt uppror.

De flesta som ska ha deltagit i bloggosfären som pådrivande krafter ska ha varit avlönade av än det ena och än det andra dunkla sällskapet som stått och dragit i trådarna. En konspiration.

Med en sån skitartikel som DN okritiskt tar in känner jag mig smutsig, som en nyttig idiot som inte vetat bättre. Jag kan i alla fall säga att plakatet som jag gick omkring med på stan i en hel jävla vecka är köpt med mina egna pengar. Likaså är de flygblad som jag tryckte upp och delade ut under den tiden.



Och min avsmak för lagen är oförminskad än idag. Att jag valde att skriva med stoppaFRAlagen.nu på plakatet var för att sajten var dedikerad till detta syfte, jag har ingen anknytning till sajten i övrigt. Och jag har definitivt inte sett en spänn i royalty. Att förminska det här folkliga engagemanget i FRA-frågan till en komplott är bara störtlöjligt.

Så Ingrid Carlberg och Ewa Stenberg på Dagens Nyheter, ta tillfället i akt nu för det här får ni inte uppleva fler gånger: Det bjuds på bukkake hemma hos mig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

För en bra genomgång av vad som sägs på bloggar...

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/146305-bloggstorm-mot-dn-s-fra-granskning

Thomas Tvivlaren sa...

Man häpnar verkligen...