2011-08-25

Heja ryggradslösa Annie Lööf!

Det var ett tag sedan jag skrev något här och när jag gjorde det handlade det då rakt inte om ren politik. Jag känner dock att jag måste kommentera det här med Annie Lööf (fd. Johansson) och valet till Centerpartiets nya partiledare.

Centerpartiet har gått från landsbygdsparti till ett rätt menlöst "liberalt" parti som numera fungerar som Alliansens mest överflödiga stödhjul.

Annie Lööf, före detta Annie Johansson, är den politiker som höll fanan och retoriken högst när det kom till FRA-omröstningen. Hon citerade Benjamin Franklin, identifierade sig med den rakryggade Dagny Taggart från den liberala standardverket Och världen skälvde av Ayn Rand. En människa som står upp för sina åsikter och värderingar. Något som Annie sedan, efter den avancerade vuxenmobbing som kallas "partipiskan", gjorde helt om över och röstade ja.

Hon klappade sig själv på axeln över att ha fått till stånd några "integritetsskyddande" tillägg till den officiella skrivelsen, som i praktiken är helt meningslösa. Allt för att kunna leva med sig själv.

Hon verkar nu leda opinionen för att bli Centerpartiets nya partiledare. Jag hejar såklart på henne eftersom jag tror att hon behövs för att få Centerpartiet att åka ur
Riksdagen, något som jag inte tror kommer att hända om någon annan, exempelvis Anna-Karin Hatt som inte har så uselt track record, blir vald. Heja Annie!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: