2010-05-20

Omöjligt att bli pirat i Valkompassen

Jag vet att Stig-Björn Ljunggren & co inte är systemutvecklare, men hur kan man utforma Valkompassen som man gjort med tanke på vilka partier som är med?

Jesper Räf har gjort ett facit till testet och hur det är utformat.

Själv får jag ett ganska förbryllande resultat i testet. Bland annat så har jag åsikter som till 30% överensstämmer med Sverigedemokraternas partiprogram fastän jag till 100% aldrig skulle rösta på dem för att det är en fråga de står för som står och faller för mig, nämligen den om mångkultur.

Å andra sidan har jag bara 16% överensstämmelse med Piratpartiet, trots att jag håller med om deras få frågor till 100%. Dessutom är det omöjligt att slutföra testet om man svarar "Vet ej" på fler än fem frågor. Det är således helt omöjligt att bli piratpartist.

Intressant och spännande, minsann.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: