2013-02-21

Rittighetsalliansen uppmanar "Stäng PirateBay" innan TPB-filmen visas på SVT


Före detta Antipiratbyrån-anställda har nu format Rättighetsalliansen och har uppmanat Piratpartiet, som routar trafiken till The Pirate Bay att stänga av innan den 26 februari.

Som av en händelse sänds The Pirate Bay: Away From Keyboard just 26 februari. Klockan 22.00 är det dags, på SVT1.

COINCIDENCE?! I think not.

Jag tror att man ska försöka stänga av The Pirate Bay innan den här 1 timma och 22 minuter långa reklamfilmen för TPB går upp på nationell tv. En reklamfilm som också visar på helt sanslösa förhållanden och okunskaper kring rättegången. För att inte tala om jäv.

Andra om den dåliga stämningen: opassande, christian engström, Mina moderata karameller, Anna Troberg, Enligt min humla, cybernormer, Sagor från livbåten, Scaber Nestor, DeepEd, Upphovsreträtt, Jesper Åström, copyriot, signerat Kjellberg, Aningen udd

4 kommentarer:

klara sa...

Jag tror det här är huvudet på spiken. De tror sig lyckas stänga ner TPB om PP inte kan hosta så de hotar PP att sluta hosta.

Precis så reagerar desperata människor.

Sysadmin sa...

Men bör vi då inte sprida länkarna för nerladdning hela tiden, varje dag, i varje samtal? "Har du sett TPB AFK", Inte? Här, jag har den på usb-sticka. Inte? Här på TPB kan du tanka ner den i allt från TV-kvalitet till Blueray. Inte? Här kolla på min Android-telefon, jag hämtar torrenten och kan spela upp filmen kort efter *i min telefon*...

Anonym sa...

Är det inte dags för piratbuktens hallelejuh-kör att nyktra till!?
Vill vi verkligen att våra barn och ungdomar ska matas med amerikanska filmer och TV-serier, mer än som visas på TV?

Ta en titt på piratbuktens Top100 så förstår du vad jag menar.
Dvs, om det går att komma förbi den gudomliga tanken att allt som är gratis är bra.

KnownUnknowns sa...

starta din egen tpb-liknande sökmotor som inte visar vars man kan tanka amerikanska tv-program?