2007-04-09

trastlös

Det var längesedan lägenheten kändes så tom som nu. Omgiven av människor dygnet runt i en dryg vecka, och sen total tystnad. Vem vet, jag kanske slutligen har tröttnat på att vara själv?

Dagen har ägnats åt frisk luft och sol, så där är inget att klaga på. Ändå finner jag ingen frid när jag sitter hemma. Jag läser en stund, torr-surfar lite, letar intressanta saker att läsa om, hittar inget, letar gamla vänner, hittar inga, sms-terroriserar, ingen svarar.

Vandrar av och an, mellan köket och vardagsrummet, en sväng in på toan, tittar i spegeln, ser likadan ut som förra gången, går in i sonens rum/arbetsrummet, plockar upp lite leksaker som legat till sig i ett hörn, ut i soffan, sitter i tre minuter och flippar text-tv-sidor, går ut i köket igen, tar en banan.

Lägger mig i sängen och läser, tittar på telefonen, läser ett kapitel, går ut på toaletten, kollar i spegeln, ser likadan ut som förut, slår på tv:n igen, tittar på telefonen.

Nu sitter jag och surfar framtid och skriver rastlösa blogginlägg. Imorgon är det dags att ta tag igen.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: